Dr. Grațiela Hernest

Medic nutriționist

Clinica de nutriție Nutrislim – Unirii

 

 

 

 

Dieta disociata se bazează pe consumarea alimentelor fără a combina între ele grupe diferite de alimente la aceeași masă sau în aceeași zi.

La ora actuală, există tot mai multe variante ale acestei diete, începând de la: 111 (într-o zi carne, în a doua zi lactate și în a treia zi legume și fructe), 222 (2 zile carne, 2 zile lactate și 2 zile fructe și legume) sau 333 (3 zile carne, 3 zile lactate și 3 zile fructe și legume) sau chiar dieta pe culori, astfel încât să mănânci într-o zi alimentele din grupa de culoare roșie, în altă zi din grupa de culoare verde și tot așa, urmând să se repete când se termină ciclul.

 

Care este principiul de funcționare al dietei disociate?

De fapt, această dietă funcționează pe principiul că alimentele au grade diferite ale ph-ului, astfel că unele alimente au nevoie de un mediu mai acid pentru a fi digerate, altele de un mediu mai alcalin și din acest motiv alimentele nu ar trebui ascoiate.

Buuun…acestea fiind spuse, în mintea mea apar câteva întrebări:

Dacă nu o să putem ține această dietă la nesfârșit, ce se va întâmpla când o sa introducem toate alimentele la loc în dieta noastră? O să ne îngrășam?

 

În realitate, dieta disociată ne poate ajuta să scădem în greutate, iar acest lucru se întâmplă nu pentru că este o metodă eficientă, ci pentru că am făcut schimbări în alimentația noastră. Simplul fapt că mâncăm azi doar carne și mâine doar lactate contribuie la schimbare, schimbare pe care corpul nostru o resimte și la care răspunde în consecință.

Dar acest lucru nu este tocmai benefic. De ce spun asta? Consumând doar o anumită grupă de alimente nu putem aduce toate vitaminele și mineralele de care corpul nostru are nevoie și putem crea deficite pe care mai târziu le vom resimți.

Cum ar fi dacă, având probleme cu inima, într-o zi luăm un pumn de pastile, iar în următoarea zi nu mai luăm nimic? Oare nu e mai bine dacă le-am lua așa cum ne-a spus doctorul? La fel este și aici. Fiecare aliment vine cu beneficiile lui. Este adevărat că nu putem mânca toate alimentele deodată, dar cel puțin un aliment din fiecare grupă putem avea.

În majoritatea dietelor luate de pe internet, mai este un truc care ne sare în ochi și anume:

“Mănânci cât poți din alimentul X”.

Văzând una ca asta, toți ne întrebăm, oare cât de greu de ținut este această dietă, dacă poți mânca orice cantitate? Dacă mai apare și fraza: „la orice oră vrei”, deja ne-a luat mințile și cât de curând o punem în aplicare. Tocmai asta este și frumusețea dietelor luate de pe internet, pentru că te păcălesc cu astfel de sintagme și poate că slăbești, poate că nu, merită să încerci, așa-i?

 

Părerea medicului nutriținist despre dieta disociată

Toate aceste diete ținute așa, ”după ureche”, nu fac altceva decât să ne încetinească metabolismul, iar acest lucru ne obligă la diete din ce în ce mai restrictive. Procesul de slăbire se bazează pe principii clare, astfel încât să mănânci un numar fix de calorii, în funcție de metabolismul tău și de activitatea fizică pe are o depui.

Acestea fiind spuse, țin să lămuresc un aspect foarte important…că nu cura de slabire este cel mai greu lucru pe care îl faceți atunci când vă decideți să scădeți în greutate, ci să vă mențineți la greutatea dorită este cel mai dificil. Cei mai mulți oameni care țin o dietă de slăbire luată de pe internet sau din alte surse, chiar dacă slăbesc, ajung să se îngrașe și să ajungă la o greutate chiar mai mare decât înainte să înceapă cura de slăbire. Iar acest proces apare din cauză că dieta respectivă nu a fost cea mai portivită pentru el sau pentru că asocierile pe care le-a facut nu au fost cele mai bune. La fel este și cu dieta disociată. Pe lângă faptul că procesul de slăbire nu este unul sănătos pentru că nu respectă toate principiile nutritive, în momentul când introduci mai multe grupe de alimente, o să începi să te și îngrași (efectul yo-yo).

De aceea, vă sfăuiesc să vă documentați serios înainte de a urma o dietă luată de pe internet, pentru ca o dată făcută schimbarea, cu greu te poți întoarce. Părerea mea ar fi că cel mai bine este sa cereți părerea unui medic nutriționist, care să vă spună câte calorii puteți mânca într-o zi și să vă îndrume spre o dietă potrivită pentru dumneavoastră, o dietă care să nu vă facă mai mult rău decât bine.

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial