Probioticele și Prebioticele definesc 2 categorii diferite de alimente, deși ca denumire par asemănătoare. Însă, împreună contribuie la sănătatea tubului digestiv.

Probioticele sunt bacterii vii, care trăiesc în tubul digestiv și care echilibrează flora intestinală. Ele ajung în organism prin alimentație (iaurt, murături etc.) sau suplimente. Sunt însă distruse ușor, de aceea au nevoie de hrană pentru a trăi. Aici intervin Prebioticele.

Prebioticele sunt un tip de fibre, necesar pentru ca bacteriile probiotice sa își exercite cât mai mult timp acțiunile benefice asupra tubului digestiv.

ALIMENTE PROBIOTICE

 

1. LACTATE: iaurt, kefir, lapte bătut, brânză maturată (cu mucegai, Cheddar, Gouda)

2. LEGUME: castraveți murați, varză murată, măsline murate, sfeclă roșie murată

3. PRODUSE DIN SOIA: sos de soia, miso, tempeh

4. CEREALE: pâine tradițională cu maia

5. BĂUTURI: ceai Kambucha

 

ALIMENTE PREBIOTICE

 

1. LEGUME: roșii, ceapă, usturoi, legume cu frunze verzi, sparanghel

2. FRUCTE: fructe de pădure, banane

3. CEREALE: ovăz. orz, grău

4. SEMINȚE: semințe de in

5. LEGUMINOASE: linte, fasole boabe, năut, mazăre.