Creierul este motorul organismului și ar trebui să îi oferim nutrienți de calitate pentru a funcționa la nivel maxim.

Fără o alimentație adecvată, ne este greu să ne concentrăm, să fim atenți, să memorăm și să învățăm.

Alimentele bogate în acizi grași omega-3, acid folic și triptofan sunt necesare pentru funcționarea optimă a creierului.

 

Iată 14 alimente ce aduc beneficii pentru creier:

 

1. CEREALE INTEGRALE: Acid folic, Vitamina B6, Tiamina – Îmbunătățesc memoria și concentrarea

2. OUĂ: Proteine, Colina – Stimulează memoria și conferă energie

3. NUCI: Acizi grași omega-6 – Echilibrează nivelul serotoninei

4. FRUCTE DE PĂDURE: Antioxidanți – Îmbunătățesc toate funcțiile cerebrale

5. SEMINȚE: Acizi grași omega-3 și 6, Vitamina A și E – Reduc riscul de depresie

6. SOMON: Acizi grași omega-3- Îmbunătățesc memeoria și concentrarea

7. AVOCADO: Grăsimi sănătoase – Stimulează dezvoltarea creierului

8. ROȘII: Licopen (antioxidant) – Îmbunătățesște funcția cerebrală

9. VARZĂ ROȘIE: Polifenoli – Stimulează toate funcțiile creierului

10. SPANAC: Acid folic – Stimulează memoria și concentrarea

11. CEAI VERDE: Polifenoli și catechine – Cresc nivelul de dopamină

12. BANANE: Vitamina B6, Potasiu, Acid folic – Cresc nivelul de serotonină

13. CIOCOLATĂ NEAGRĂ: Antioxidanți și flavonoide – Stimulează circulația cerebrală, memoria și concentrarea

14. LEGUMINOASE: Vitamina B6, Acid folic, Potasiu – Stimulează toate funcțiile cerebrale