Dacă pantalonii preferați te strâng, cântarul s-a blocat sau ai oscilații de greutate, există posibilitatea să ai cel puțin unul dintre aceste obiceiuri:

1. Folosești diete de înfometare

 

Cine nu a încercat măcar o dată dieta cu supă de varză sau dieta cu grapefruit? Din dorința de a slăbi repede măcar 5 kg, apelezi la o dietă drastică, cu mai puțin de 800 de calorii pe zi, în idea că, dacă nu mănânci, vei slăbi. Nimic mai neadevărat!

Atunci când mănânci atât de puține calorii, îți obișnuiești metabolismul să încetinească. Iar la finalul dietei, ai un organism care arde mai puține calorii, ceea ce determină recâștigarea rapidă a caloriilor pierdute.

2. Sari peste micul dejun

 

Să renunți la o masă pare o masură logică de diminuare a caloriilor. Și de cele mai multe ori, masa aleasă este micul dejun (și asa nu prea ai timp și nu îți e prea foame). Dar, acest obicei duce la apariția unor gustări neplanificate și nesănătoase sau la o masă de prânz supradimensionată.

Ceea ce înseamnă pentru metabolism un calup mare de calorii o dată, imposibil de transformat în energie. Ba chiar, va face depozite de grăsime pentru perioadele în care vei sari peste mese!

 

3. Nu contorizezi gustările

 

Cei mai mulți oameni, când se referă la mâncare, se gândesc la ce mănâncă la mic dejun, prânz și cină. Dar ronțăielile dintre mese? Punga de covrigei, felia de tort de la petrecere, înghețata din parc… Acestea aduc, de cele mai multe ori, mai multe calorii decât mesele principale și pot sabota orice dietă.

Este important să conștientizezi tot ceea ce mănânci. În acest sens, poți folosi un jurnal sau telefonul mobil pentru a nota atât părțile bune, dar și cele “nebune” din alimentația ta.

 

4. Nu ai gustări deloc

 

Gustările atent alese te pot ajuta să îți potolești foamea și sa ai cantități mai mici de mâncare la mesele principale. Gustările țin metabolismul în alertă, îl fac să “muncească”, în special dacă sunt bogate în proteine.

Astfel, nucile și iaurturile sunt gustările ideale.

 

5. Alegi numai produse cu 0% grăsimi

 

Lipsa grăsimilor sau cantitatea redusă de grăsimi din anumite alimente nu este echivalentă cu lipsa caloriilor. Atât proteinele, cât și carbohidrații furnizează calorii. Și, de cele mai multe ori, grăsimile sunt înlocuite cu diferite tipuri de carbohidrați, care asigură gustul și consistența produsului.

Obișnuiește-te să verifici toate informațiile nutriționale de pe etichetele produselor și alege-le pe cele mai echilibrate. Oragnismul tău are nevoie atât de proteine, cât și de carbohidrați, chiar și de grăsimi!

6. Bei multe calorii

 

Dacă de ronțăieli mai ținem cont uneori, băuturile trec nevinovate și neobservate de cele mai multe ori. Însă, o cafea cu diferite adaosuri de arome și siropuri sau un cocktail, chiar și fără alcool pot aduce și 500 de calorii. Cam cât un prânz copios!

Și sucurile neacidulate sau sucurile proaspete de fructe contează în numărarea caloriilor. Și cel mai trist este că aceste calorii din băuturi nu țin de foame și nu pot înlocui o masă.

 

7. Bei prea puțină apă

 

Este o greșeală frecventă, dar este cel mai ușor de îndreptat. Apa este esențială pentru procesul de ardere a caloriilor. Dacă te deshidratezi, metabolismul încetinește și caloriile se depozitează sub formă de grăsime.

De aceea, adaugă cel puțin un pahar de apă la fiecare masă și gustare.

 

8. Renunți la lactate

 

Deși lactatele integrale și brânzeturile grase conțin multe calorii, asta nu înseamnă că trebuie să excluzi toate lactatele din alimentație.

Calciul din lactate, a cărui absorbție este facilitată de alte componente nutritive din lactate, ajută organismul să ardă grăsimile mai eficient decât calciul din alte surse, inclusiv din suplimente.

Alege variantele semi-degresate și fără adaosuri de fructe sau alte arome.

 

9. Comanzi des mâncare pentru acasă

 

Este mult mai ușor ca după o zi agitata și stresantă, să îți comanzi de mâncare sau să te oprești pe drum la un fast-food. Chiar dacă alegi o salată, cum poți rezista la prăjiturica primită cadou sau sucul inclus în meniu?

Mai bine evită tentațiile și alege-ți din supermarket câteva legume și niște brânză cu mai puține grăsimi și e gata salata.

 

10. Îți stabilești obiective nerealiste

 

Dacă îți propui să slăbești 5 kg într-o săptămână, s-ar putea să te pregătești pentru un eșec. Obiectivele sunt bune, te țin pe drum, te orientează, dar gândește-te că slăbitul este ca o călătorie, în care afli multe despre tine și organismul tău.

Bucură-te și sărbatorește fiecare kilogram pierdut, dar nu cu tort!

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial