10 FRUCTE PENTRU TINEREȚE VEȘNICĂ
June 13, 2016
15 ALIMENTE BOGATE ÎN ACIZI GRAŞI OMEGA-3
August 19, 2016

COLESTEROL HDL versus COLESTEROL LDL

 

Cu toții știm deja că există un colesterol “rău”, responsabil de creșterea riscului de boli cardiovasculare, și un colesterol “bun”, care ne protejează împotriva acestora. Dar cum îți poți ajuta organismul să mențină o proporție optimă între cele 2 fracțiuni ale colesterolului?

Dincolo de predispoziția genetică, care deocamdată nu poate fi modificată de către noi, stilul de viață este o alegere care stă în puterea noastră. Iată câteva modalități prin care poate fi crescut HDL-colesterolul:

 

1. Stoparea fumatului.

 

2. Mai multă mișcare.

 

3. Scăderea în greutate.

 

4. Prezența în alimentație a grăsimilor sănătoase: avocado, ulei de măsline extravirgin, nuci, pește oceanic.

 

5. Reducerea consumului de carbohidrați rafinați: zahăr, pâine și făinoase albe.nivelul

 

6. Menținerea consumului de alcool la un nivel moderat (75 ml vin roșu pe zi pentru femei, respectiv 150 ml pentru bărbați).

 

7. Creșterea consumului de niacină (vitamina B3): din piept de curcan, piept de pui, alune, ciuperci, ton, mazăre verde, avocado, semințe de floarea soarelui.

 

Colesterolul “BUN”:

– nivelul său creşte într-o dietă sănătoasă

– fumatul reduce nivelul HDL

– contribuie la îndepărtarea plăcilor de colesterol de pe pereţii vaselor

– nivelul crescut se asociază cu risc scăzut de boli cardiobasculare şi accident vascular cerebral.

 

 Colesterolul “RĂU”:

– nivelul său creşte într-o dietă NEsănătoasă

– fumatul creşte nivelul LDL

– este principala sursă a plăcilor de colesterol care blochează arterele

– nivelul crescut  se asociază cu risc CRESCUT de boli cardiobasculare şi accident vascular cerebral.

 

OBEZITATEA ŞI SUPRAPONDEREA SUNT ÎNSOŢITE FRECVENT DE UN NIVEL SCĂZUT AL HDL ŞI UNUL CRESCUT AL LDL!

Share on Facebook

Comments are closed.